Tallinn

16 juli

Bij ons hotel in Tallinn (Metropol) hebben we een parkeerplaats voor de deur. Als ik met de koffer naar het hotel loop val ik ineens zomaar, best gek! Gelukkig ben ik en alle spullen nog helemaal heel. Ons bed is gelukkig niet zo hard 🙂 en de mensen bij de receptie zijn heel vriendelijk, het ziet er prachtig uit!

Verder zijn we nog door het oude centrum gelopen, echt een mooie middeleeuwse stad… We hebben nog een drankje gedaan in de bar… Hmmmmmm Salmiakki!!!!

’s Nachts is er wel een hoop herrie op straat, maar ja je zit ook vlak bij het centrum.

17 juli

Ik ben de dag ervoor mijn jas vergeten in de bar (duh komt vast door die Salmiakki), gelukkig wist de barman dat we in het hotel zaten en heeft hem netjes afgegeven bij het restaurant. Echt als mijn billen niet vast zaten!
Vandaag hebben we een aantal geocaches gevonden in de oude stad, heerlijk op de terrasjes gezeten, cider en bier gedronken.

Gegeten hebben we in Olde Hansa, ongeveer het meest bekende restaurant van de stad, in middeleeuws thema… Je waant je echt in de middeleeuwen, het licht komt enkel van kaarsen, daardoor ziet Marcel niet zo goed en heeft gewoon een vissenkop opgegeten!!! Hij zei dat het best smaakte hahaha! Ik heb het maar bij mijn kaneelbier gehouden.

18 juli

’s Morgens zijn we eerst eens op zoek gegaan naar een parkeerplaats dicht bij het busstation. Snel gevonden! Daarna zijn we de botanische tuinen van Tallinn gaan bezoeken. Ik heb nog nooit zoveel verschillende rozen bij elkaar in bloei zien staan! Je ruikt ze al van een afstand… Daarna zijn we nog naar een klein vissersdorpje geweest met kleine huisjes met rieten daken, tegenwoordig word het meer als vakantie huisjes gebruikt…wel heel leuk!
We hebben ook nog heerlijk gegeten bij Neh, waar ze de keuken van de noordelijke eilanden combineren met de moderne keuken… Heerlijk!

19 juli

Half 7 moesten we vandaag opstaan, snel ontbijten en de bus naar Sint Petersburg nemen. Op de bewaakte parkeerplaats die we gisteren vonden staat een oud mannetje met een hondje, die natuurlijk geen woord Engels spreekt. De man denkt dat als ie maar heel hard Russisch spreekt dat we het dan wel verstaan… Gelukkig komen we er met handen en voeten wel uit.

Hotel Metropol
Receptie zeer vriendelijk
Parkeren Gratis rond het hotel, je krijgt een bonnetje van het hotel om achter je raam te leggen.
Bed Ligt prima!
Gordijnen Prima! Eindelijk is het donker.
Lift 2 Liften, zijn niet erg snel.
Gangen Tapijt, maar er hangt een vreemd geurtje, waarschijnlijk omdat er net geschildert is.
Ontbijt Gezellige ontbijt zaal die ’s avonds als restaurant dient, ruime keus. Alleen ligt het brood aan de ene kant van de ruimte en het beleg aan de andere kant, hetgeen veel heen en weer geloop veroorzaakt.
Ligging Aan de rand van het centrum
WIFI Ook op de kamer
Overige bijzonderheden Karaoke bar op de begane grond.
Zou ik hier nog eens terugkomen Ja hoor prima hotel.